Preguntes freqüents
He intentat fer una transferència i em surt un error. Quin és el problema?
Per poder concloure l'operació cal que introduïu el codi de verificació que rebreu en un SMS al número de telèfon mòbil que ens hàgiu facilitat. Per fer-ho, cal que tingueu el telèfon registrat i habilitat per rebre SMS; en cas contrari, no rebreu el codi necessari per signar aquest tipus d’operacions independentment de l'import.
He donat d'alta el meu número de telèfon des de l'opció EL MEU PERFIL > LES MEVES DADES DE CONTACTE i no rebo el SMS amb el codi de confirmació.
Si vostè, prèviament, no ha donat d'alta el seu telèfon mòbil a través de qualsevol oficina de Banca March, únicament rebrà els SMS de les alertes que tingui contractades a través del Servei d’Avisos.
Per motius de seguretat aquest alta solament pot dur-se a terme des de les nostres oficines.
Per què no rebo l'SMS amb el codi de confirmació si he donat d'alta o modificat el meu número des de la meva Banca a distància?
Per motius de seguretat i per evitar possibles fraus, no es permet activar per primer cop el telèfon mòbil des de l'opció El meu perfil > Les meves dades de contacte de la Banca a distància.
En funció de si es tracta d'una alta o d'una modificació, haureu de fer el següent:
He de fer diverses transferències. Cal que introdueixi cada cop un nou codi de confirmació de SMS o n'hi ha prou amb una sola vegada?
Sí. Per motius de seguretat i segons la normativa vigent, cal que introduïu el codi que rebreu per SMS per cada transferència que vulgui fer.
Això és aplicable tant si opera amb contractes de persona jurídica com si opera amb contractes de persona física.
Tinc donat d'alta un número de telèfon estranger i no m'arriben els SMS de confirmació. Què he de fer?
Us recomanem que feu les comprovacions següents:
Un cop fetes les comprovacions indicades, què faig si continuo sense rebre l'SMS?
En aquest cas, us agrairem que us poseu en contacte amb el nostre centre d'atenció telefònica (+34 971.779.111) per tal de notificar la incidència. Alhora, podreu fer la transferència per mitjà de la banca telefònica.
Puc fer aquestes operacions sense necessitat de cap codi SMS?
Sí. Per fer-ho, cal que inicieu la sessió amb el DNI electrònic. El DNI electrònic és un dispositiu que serveix per acreditar electrònicament la identitat d’una persona. Si disposeu dels mitjans necessaris, en lloc d'autenticar-se amb una contrasenya, podeu fer servir el DNI electrònic.
Obteniu més informació sobre la identificació per mitjà del DNI.
Quins són els avantatges de fer una transferència amb la meva Banca a distància?
Fer una transferència amb la vostra Banca a distància comporta un cost menor que si la fa des de l’oficina habitual. Segons el producte que tingueu contractat, les transferències amb l'aplicació o amb la Banca a distància poden estar exemptes de comissions. Per a la resta de comptes contractats, el cost pot variar entre 2,00 € i un màxim de 6,00 €. En una oficina, tindran un cost mínim de 7,5 € i en cap cas estaran exemptes de comissions.
Com puc retrocedir un rebut?
Per a retrocedir un rebut vagi a COMPTES > MOVIMENTS i cerqui el rebut que desitja tornar. Quan l'hagi localitzat, premi sobre la icona del document que conté una aspa. Per a confirmar la retrocessió, haurà d'introduir la coordenada que li sol·liciti el sistema.
Per què no puc retrocedir un rebut?
És possible que no pugui tornar el rebut si s'ha cobrat el mateix dia. Per a poder accedir a la icona, haurà d'esperar al dia següent de l'execució del cobrament.
En un comerç electrònic em demanen que registri la meva targeta en el Programa de Comerç Electrònic Segur.
Quan realitza una compra per Internet, alguns comerços, a més de les dades habituals, li sol·licitaran una contrasenya per a finalitzar la compra.
Haurà de registrar la targeta a Comerç Electrònic Segur per a generar una nova contrasenya i així poder formalitzar aquesta compra.
Podrà fer ús d'aquesta contrasenya per a futurs pagaments per Internet.
Com puc registrar la meva targeta en el Comerç Electrònic Segur?
Si encara no ha registrat les seves targetes, doni-les d'alta a través de la seva Banca a Distància.
A l'opció TARGETES > REGISTRAR LA TARGETA PER A COMPRES PER INTERNET podrà donar d'alta de forma ràpida i segura totes les seves targetes.
Com puc desbloquejar la meva targeta 4B/VISA després d'haver introduït successivament la contrasenya de manera errònia a Internet?
Haurà de tornar a REGISTRAR LA TARGETA A C.E.S. a través de l'opció "Modificar dades de registre a C.E.S."
He rebut una targeta en el meu domicili, com la puc activar?
Des de la seva Banca a Distància té la possibilitat d'activar la seva targeta a través de l'opció TARGETES > ACTIVACIÓ DE TARGETES.
Si es tracta de la renovació d'una targeta que ja tenia, l'activació no té cap cost associat.
Si la targeta és de nova emissió, tindrà un cost per emissió del plàstic (targeta) que dependrà del producte contractat. L’informem que l’activació de la targeta no té cap cost.
Per ampliar la informació llegeixi l’apartat Secure Pay.
Com puc descarregar-me l'APP de Banca March?
Accedeixi des de la seva Banca a Distància a l'opció MÒBIL > DESCÀRREGA APP.
Introdueixi el número de telèfon al qual vol rebre el SMS amb l'enllaç habilitat per a descarregar-se l'aplicació.
L'APP de Banca March és gratuïta i li permetrà realitzar les operacions més habituals de forma còmoda i segura des de qualsevol lloc i a qualsevol hora del dia.
Quant costa el servei d'alertes i què m'ofereix?
El servei d'alertes duu associat un cost de 3€/mes. Es tracta d'una tarifa sense número límit de missatges. Esculli el tipus d'alerta que vol rebre així com el canal: correu electrònic o SMS.
Per què no puc cancel·lar un dipòsit?
Els dipòsits només es poden cancel·lar a través de la Banca a Distància quan hagin estat contractats en línia. Si vostè vol cancel·lar-ne un que ha contractat a l'oficina, haurà d'anar-hi per poder fer-ho.
No recordo la meva clau d'accés al servei de Banca a Distància.
Si desconeix la clau correcta de la seva targeta de Banca a Distància, per motius de seguretat, haurà d'anar a la seva oficina habitual i identificar-se. En un moment li emetran una nova contrasenya.
Què he de fer si bloquejo la meva targeta de Banca a Distància?
Per a desbloquejar-la haurà de telefonar al servei telefònic a través del +34 971 779 111 (si es troba a l'estranger). L'horari d'atenció al client a través del canal telefònic és de 08:00 a 22:00h. de dilluns a divendres, i els dissabtes de 09:00 a 15:00h. En cas de no poder desbloquejar la seva targeta a través del canal telefònic, haurà de visitar una de les nostres oficines per a sol·licitar aquest servei.
Què he de fer en cas de robatori/extraviament de la meva targeta de Banca a Distància?
Perquè puguem bloquejar la seva targeta de Banca a Distància i evitar així que se'n faci un ús fraudulent, haurà de comunicar-ne el robatori/extraviament a la seva oficina habitual o posar-se en contacte amb el servei telefònic a través del +34 971 779 111 (si es troba a l'estranger). L'horari d'atenció al client a través del canal telefònic és de 08:00 a 22:00h. de dilluns a divendres, i els dissabtes de 09:00 a 15:00h.
Si el robatori/extraviament s'ha produït fora de l'horari d'atenció al client, vostè mateix podrà procedir al seu bloqueig a través de la Banca a Distància introduint 3 vegades la clau d'accés de forma errònia.
Com puc canviar les meves dades de contacte?
A través de la seva Banca a Distància podrà actualitzar o agregar el seu telèfon de contacte i adreça d'e-mail. Per fer-ho haurà d'accedir a la secció "El meu perfil".
Si no té accés al servei de Banca a Distància, pot dirigir-se personalment a la seva oficina habitual de Banca March, on li actualitzaran les seves dades personals.
En què consisteix el servei de Gestió de Delegats?
Es tracta d'un servei sense cap cost per a empreses i/o particulars a través del qual el titular de la targeta designa una altra/altres persona/es com a delegat/s perquè pugui/n accedir a la informació dels contractes que ell hagi decidit.
Aquest delegat podrà iniciar determinades operacions i deixar-les pendents de firma però haurà de ser el titular de la targeta qui les firmi posteriorment perquè s'executin.
Avantatges d'aquest servei:
El delegat serà atès pel Call Centre?
El delegat serà atès de la mateixa manera que el titular de la targeta. A través del nostre canal de Banca Telefònica donarem resposta a les seves consultes i resoldrem els seus dubtes operatius.
Per a aquells casos en els quals es sol•liciti informació financera de caràcter confidencial, el sistema utilitzat pel nostre Call Centre li demanarà que s'identifiqui amb el número de la targeta virtual i el pin amb els quals accedeix habitualment a la Banca a Distància de la qual és delegat.
Tingui en compte que únicament se li proporcionarà informació dels contractes i productes per als quals tingui habilitat l'accés.
Què és Secure Pay?
Secure Pay és una llista de recomanacions per a la seguretat en els pagaments per internet proposades pel Banc Central Europeu i que afecten a operacions i/o consultes realitzades per un usuari particular a través d’internet.
Des de juliol de 2015, quan vulgui realitzar operacions afectades per aquesta normativa, haurà d'introduir el codi de confirmació que rebrà al telèfon mòbil que tingui associat a tal fi.
Si encara no ens ha facilitat el seu número de telèfon mòbil, li aconsellem que ho faci com més aviat millor acudint a qualsevol oficina de Banca March. Per motius de seguretat, l’alta no pot realitzar-se des de la seva Banca a Distància.
Amb l'objectiu d'incrementar la seguretat de certes operacions, es requerirà que introdueixi el codi SMS en els següents casos:
El codi només podrà utilitzar-lo per a validar una única operació.
Què passa si introdueixo el codi erroni?
Vostè disposa de tres intents independentment de l'operació que estigui realitzant o la sessió, és a dir, els errors s’acumulen.
La targeta es bloquejarà si introdueix de forma errònia el codi 3 vegades. Per a desbloquejar-la haurà de telefonar el (+34 971.779.111 des de l’estranger), o bé, visitar una de les nostres oficines..
No puc visualitzar certa informació a través de la meva banca a distancia, què he de fer?
En aplicació de la normativa Secure Pay, existeix certa informació sensible des del punt de vista de la seguretat, que apareixerà per defecte emmascarada tret que iniciï sessió amb l’opció d’Autenticació d'accés amb SMS o amb el DNI electrònic.
Para ello, en el momento de acceder a su Banca Online deberá o bien iniciar sesión utilizando su DNI electrónico o bien:
Si opta per no fer-ho, ha de saber que, una vegada iniciada la sessió, vostè podrà autenticar-se des de qualsevol pantalla que contingui informació emmascarada a la seva banca a distància.